16 Ocak 2012 Pazartesi

ilk kekim,çocuklar gibi şenim :)

eveeet ilk kekimi yapmış bulunuyorum :) taze bir ev hanımı olarak aslında bunları evlenmeden önce öğrenmem gerekirdi ama öğrenim hayatı buna müsaade etmedi ben napıyım :) birde kektir börektir pek sevmediğim için hiç ilgim alakam olmadı bugüne kadar..gel gelelim biricik kocam börek çörek sevdalısı olunca öğrenmek farz oldu..kek yapma bahanesiyle fırını da ilk kez çalıştırmış olduk,yoksa paslanıp gidecekti garibim..neyse efenim keke dönersek,tarifi annemden aldım, gayet kolay bir şekilde yaptım sadece kulak memesi kıvamını tuttururken biraz zorlandım :) ee ne de olsa ilk..onu da yaptıktan sonra fırına verdim canım kekimi ama bir türlü pişmedi..yarım saat oldu yok,50 dk oldu cıkk,hala pişmedi..tabi benim jeton sonradan düştü,benim kullandığım kek kalıbı silikondu..diğerleri gibi ısıyı iletmediğinden içi baya geç pişmişti..neyse sorunsuz bir şekilde pişirdikten sonra,tabi dayanamadık hemen kalıptan çıkartıp yemek istedik ama olanlar oldu,birazcık parçalandı :(  olsun tadı gayet güzeldi..


 buarada büyük kalıptaki kek geç piştiğinden küçük kalıpta onunla aynı sürede fırında kaldı..haliyle birazcık fazla piştiler ve sert oldular..onların daha erken pişeceğini akıl edemedim :)

 bunlarda kalıplarım,tantitoniden almıştım..biraz kirliler,kusura bakmayın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder