24 Nisan 2012 Salı

*ANNE KEKİ*


merhaba..

bugün size hiç bilmeyen birinin bile rahatlıkla yapacağı bir kek tarifi vericem..aslında bildiğimiz kakaolu kek ama tarifini annemden aldığım için ve tadını bile aynı onunki gibi tutturduğum için bana göre bu ''annemin keki''..

gelelim tarifine,önce malzemeler:

-3 yumurta
-2 su bardağı süt
-2,5 su bardağı toz şeker
-1 su bardağı sıvı yağ
-2 veya 3 çorba kaşığı yoğurt
-1 paket vanilin
-1 paket kabartma tozu
-alabildiğince un,kulak memesi kıvamına gelene kadar
-toz kakao
-istenirse ceviz,portakal kabuğu rendesi vb.

yapılışı: önce bir kapta şeker ve sütü, şeker çözünene kadar karıştırırız..sonra yumurta,sıvıyağ,yoğurt,vanilin ve kabartma tozunu ekleriz..sonra alabildiğince unu kulak memesi kıvamına gelene kadar ekleriz..karışımı kalıbımıza dökeriz..az bir miktarını bırakırız,buna toz kakao ekleriz..sonra bu karışımı da diğerinin üstüne ekleriz..önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişmeye bırakırız..benim kalıbım silikon olduğu için tam 1 saatte pişiyor..kalıbın içine biraz un serpmeyi unutmayalım..






ayrıca kalıp değilde tepside yaparsanız tadı daha farklı oluyor..birde mesela ben şekeri 2,sıvı yağı ise yarım    bardak koyuyorum..tadında fazla bi değişme olmuyor..ilerleyen günlerde kepek unuyla da birşeyler denemek istiyorum,bakalım..sonuçları paylaşırım inşallah..



afiyet olsun ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder